Sunday , 1 september 2013

               
                 Segala-gala dah berubah.


Hi peeps, Assalamualaikum. First aku kenal dia aku jatuh cinta dengan dia. Dia dah buat aku bahagia senyum sensorang sampai orang cakap aku gila senyum senyum sensorang. Aku pedulikan apa orang kata then aku gelak. Masa tu bahagia sangat. Aku sentiasa perlukan dia, dia pun sentiasa perlukan aku. Tambah pulak aku duduk asrama, memang masing masing rindu sesama sendiri. Sampai kan aku dengan dia buat diary sebab nanti kalau rindu boleh lah tahu apa yang dia buat setiap hari. Seriously, aku tak pernah buat diary seumur hidup aku. Masa dekat hostel lepas balik sekolah je mesti aku capai fone aku dulu. Tak sah sehari tak pegang fone. Aku taknak dia sedih aku nak dia bahagia dengan aku, aku tak suka tengok orang yang aku sayang sedih, monyok and termenung. Aku tahu kalau termenung confirm sakit teringat benda lama. Then satu hari tu aku rindu dia aku sanggup turun bawah pergi public semata - mata nak call dia sebab aku rindu dia. Time aku baca diary dia tu dia tulis dia happy sebab aku call. Dia happy aku pun happy. Setahun lebih dah berlalu, lama kelamaan semakin pudar. Aku rasa dia dah bosan sebab dah lama. Itu aku tak tahu. Tapi aku cuba untuk buat yang terbaik untuk dia. Aku perlukan dia sampai akhir hayat. Dulu panggilan kami macam macam, Tapi sekarang SEGALA-GALANYA DAH BERUBAH lepas getback. Aku tak tahu kenapa dia tak macam dulu, sekarang aku dengan dia jarang bergurau. Memanjang kalau ingat benda yang lepas confirm sedih. Apa yang aku nak semua dia ikut. Tapi aku tak tahu apa yang dia nak aku buat, nak jadi orang macam mana. Dulu kalau sehari tak contact je mesti rindu gila gila, tapi sekarang tak contact pun tak kesah, kenapa kenapa dan kenapa? Kekadang aku text langsung dia tak reply, Aku tak kesah lah aku faham. Tapi aku tak suka kalau orang yang tak busy cakap dia busy, Please jangan suka menipu. Aku senang percaya orang tapi kalau aku dah dapat tahu orang tu tipu aku , memang susah aku nak percaya lagi. Semakin hari semakin aku perlukan dia, tapi dia macam seakan-akan tak perlukan aku lagi. Aku tahu ramai lelaki yang boleh buat dia happy. Tapi aku dah terbaik untuk dia. Aku tak mampu nak buat dia happy macam dulu. Miss old conversation :'( ''Rindu nk ketawa dgn awak, Rindu nk bergurau dgn awk, Rindu semua kenangan kita, Adakah awak ingt lagi sayang? :') '' Hm, Bak kata orang '' Bila kita nk melupakan, Kita mula merindui dan bila kita rindu, Kita berharap cinta itu akan datang. Tapi rasa tu mungkin tk sama mcm dulu.'' Yes betul. Memang kalau dah break then getback balik nak dapat kan balik conversation yang lama memang susah, tapi tak salah kalau usaha nak dapat kan balik conversation yang lama. Sekarang aku dekat hostel tak bawak fone semua, Tapi bila balik je confirm aku excited nak text dia semua. Tapi dia tak excited pun? Kenapa kenapa? Apa yang aku dah buat sampai dia betul betul dah berubah. Aku nak dia cerita apa masalah dia, tapi dia suka Pendam macam mana aku nak tahu semua tu. Aku harap dia bagitahu lepas ni. Ok bye Assalamualaikum.