Thursday , 21 november 2013




              CRUSH

Assalamualaikum, Ok dah lama tak update blog ni, harini nak cerita lah pasal crush dekat sekolah ni, budak ni form 4 dalam sekolah aku, entah macam mana tah aku boleh crush kan dia.  Pada suatu hari yang dingin lagi sejuk, ceh ayat dia. Haha, masa tu time dekat tapak rollcall maybe sebelum pergi sekolah kene beratur dulu then entah macam mana aku boleh terpandang dia then tersuka pulak dia, sejak tu aku selalu stalk dia dekat sekolah. Then aku terjumpa lah twitter dia dengan sengaja sebab kawan sekelas aku ada tag nama dia then aku bukak twitter dia, Ya allah, dia punya dress buat aku melting. Seriously aku suka perempuan dress macam tu.  Skip kan cerita, ada satu harini dia dalam perjalan ke hostel time tu dia munuju ke dewan. Masa tu dia ada pandang aku dengan muka pelik, dalam hati dia aku dapat rasakan mesti dia kata ''Ish macam kenal je'' Hati aku dah dupdap dupdap. Ya allah comelnya dia! Haha, Tapi sebelum ni memang kami ada bertegur tegur dekat twitter tapi dia tak cam muka aku. Aku senang gila nak cam dia maklumlah crush kan? Hahaha, Then aku cerita dekat member baik aku nama dia Harul shahlan. Dia ketua kelas 5 ABM, Aku tunjuk kan lah crush aku ni. Then dia kata wow untunglah. Aku pun gelak, then cakap kau ada? Hahaha, hari semakin hari sampai lah ada dialog berbunyi :-

Lan : Weh daus daus crush kau crush kau!
Me : Mana mana? 
Lan : Tu haaa tu haa.
Me : Ya allah metling siaa, Weh lan tolong aku nak pengsan ni. Haha
Lan : Aku tumbuk kau jakgi, Hahaha.

Me : Lan hanya tuhan saja yang tahu hati ini bagai dicucuk duri. Haha
Lan : Esh budak ni aku tumbuk kau kang.
Me : *Gelak gelak*

Lepas je aku cerita semua ni dekat lan, lan pun ada crush dekat sekolah. Tapi crush memain jela saja happy happy. Ada satu harini aku ada panggil dia dekat dalam bilik cnc, Aku panggil weh (nama dia). Dia pandang aku then dia ubah pandangan. Ish! kenapa sombong sangat dia *Cakap dalam hati* Haritu sedih gila. Ada lagi dia pergi rehat dengan lelaki. Sumpah jealous gila duh. Hahaha, dari hari ke hari aku selalu usha dia, Sampai kan aku tanya pasal dia dekat kawan perempuan sekelas aku. Tapi ada sekali aku cakap dekat budak lelaki kelas si crush aku ni yang aku kirim salam dekat dia. Haha saja nak happy happy kirim salam kirim salam kan. Tapi aku fikir jugak dia dah ada bf, agak lah nak crush kan gf orang. Tapi takpe dekat sekolah je pun. Hahaha, bukan bf dia tahu pun. Bak kata lan langgar jelah. Tapi aku tak macam tu nak langgar orang punya. Hahaha. Then ada sekali ni Abah aku hantar balik hostel abah aku cakap :-

Abah : Firdaus, kau taknak cari sorang ke dalam sekolah ni?

Me : Hah? Taknak lah *gelak gelak*
Kakak : Fuh! Abah dah kasi greenlight tu.
Me : Ah! malas lah aku. Hahaha,

Abah : Cari lah sorang mana tahu boleh balik sama nanti senang.
Me : taknak taknak. Haha

See! sampai abah aku pun suruh cari sorang sebab selalu aku balik sensorang naik ktm. Ala kalau ada crush pun dah ok dah boleh buat tiap tiap hari tersenyum. Crush ni menyakitkan dalam satu masa tapi dalam satu masa jugak dia menghappykan kita. That right? Hahaha, so sekarang ni sekolah pun dah nak dekat habis apatah lagi crush aku ni dah habis dah. Rindu je nak tengok muka dengan dekat sekolah sumpah rindu. Rasa nak cubit pipi dia je kalau boleh. Haha, Sekarang dia tak lagi crush aku. And more important she just my friend. Sampai sini aku dapat cerita kan. Actually, banyak skip cerita. Takan nak cerita dari awal tahun, cerita ni pun ingat tak ingat je. Ok disudahi dengan tasbih kifarah dan surah al-as. Woi! kau ingat perhimpunan ke? Hahaha ok bye. Assalamualaikum, Waalaikumsalam. Woi bengong bagi salam jawab salam sendiri. Hahaha pepatah melayu direka sediri '' Makan daun sirih sambil naik beca , terima kasih sebab membaca.''